JAWATAN KOSONG UMP
JAWATAN KOSONG BUKAN AKADEMIK
( PENTADBIRAN, TEKNIKAL DAN SOKONGAN )
Universiti Malaysia Pahang (UMP) mempelawa calon-calon Warganegara Malaysia yang
berkelayakan dalam bidang-bidang yang berkaitan untuk mengisi kekosongan jawatan
secara tetap/kontrak/sementara seperti berikut :-
1-pegawai penerbitan N41
2-penolong pegawai penerbitanN27
3-pembantu tadbir N17 (setiausaha)
Jawatan Kosong - Pegawai Penerbitan
Jadual Gaji :
P1T1 RM1690.28 - P1T27 RM4640.28
P2T1 RM1784.90 - P2T27 RM4918.55
P3T1 RM1883.70 - P3T27 RM5220.62
Syarat Lantikan Asas:
i) Ijazah Sarjana Muda yang diiktiraf oleh kerajaan daripada institusi-institusi
pengajian tinggi tempatan atau Diploma Sebaran Am daripada UiTM atau kelayakan
yang diiktiraf setaraf dengannya; atau
ii) Ijazah Sarjana Muda yang diiktiraf oleh kerajaan daripada
institusi-institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf
setaraf dengannya serta Diploma Percetakan daripada London College of Printing
atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
[Gaji permulaan ialah pada Gred N41: P1T2 RM1780.73]; atau
iii) Ijazah Sarjana Muda Kepujian yang diiktiraf oleh kerajaan daripada
institusi-institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf
setaraf dengannya.
[Gaji permulaan ialah pada Gred N41: P1T3 RM1871.18]; dan
iv) lulus Bahasa Malaysia/ Bahasa Melayu (termasuk lulus Ujian Lisan) pada
peringkat Sijil Pelajaran Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf
dengannya oleh Kerajaan.
Syarat Lantikan Tambahan .
Boleh bertutur, membaca dan menulis dalam Bahasa Inggeris dengan baik.
Syarat Kenaikan Pangkat Secara Lantikan
Pegawai sedang berkhidmat dalam perkhidmatan Penolong Pegawai Penerbitan adalah
layak dipertimbang oleh Pihak Berkuasa Melantik berkenaan untuk Kenaikan Pangkat
Secara Lantikan ke jawatan Pegawai Penerbitan Gred N41, tertakluk kepada
kekosongan jawatan, apabila telah disahkan dalam perkhidmatan dan:
i) mempunyai kelayakan seperti di atas ; atau
ii) lulus Peperiksaan Khas; dan
iii) berumur kurang dari 54 tahun pada tarikh lantikan.
Untuk Pertanyaan :
Unit Perjawatan, Bahagian Sumber Manusia
Jabatan Pendaftar
Universiti Malaysia Pahang,
Karung Berkunci 12,
25000 Kuantan, Pahang Darul Makmur.
Tel : 09-549 2522/2521/2504
Faks : 09-549 2544/9181
How To Write A Good Cover Letter Tips
What is a Cover Letter ?
A Cover letter to a job application is like the book cover to any books. A cover letter is the attention-grabbing introduction that is attached to your resume in a job application. In these letters you are explaining who you are and why you are writing to the person who is reading your resume. It is only proper for you to introduce yourself when you are requesting something of them, in this case, an interview.
Cover Letters Should Be Brief and Simple
Remember that recruiters have to read so many resume applying for only one position, out of which, they will select a few candidates for interviews. In order to secure that interview, cover letters should ideally be only one page long. Many people provide lengthy autobiographies in the cover letter. Never repeat your resume in your cover letter. This is a waste of the writer's and reader's time.
Cover Letter Content
In the first two paragraphs, mention the position you are applying for and how did you learn of the opening for the position.
In the subsequent two paragraphs, tell your prospective employer why you are perfect for the position. And finally end your cover letter by informing whether you will be calling them or you will be waiting for their phone call to call you for an interview.
Remember, NEVER use the same cover letter for all your job application. And never ever attempt to take the easy way out by copying your friend's cover letter and just change the details. You cannot cheat the recruiters. Be individual and write a customised cover letter just for that one application to show your genuine interest in getting that job.